Hi semua...
Saya telah berpindah ke Sh4m.org.
Blog ini hanya menjadi sebagai reference sahaja. :)

Monday, March 5, 2012

Update... update,,, update,,,

Asaalamualaikum...

dah lama aku tak update... ye la... mane tak lamanya... aku dah tender surat resign... so task aku adalah untuk handover to other team members la... and bulan ni adalah bulan terakhir untuk aku kerja di sini... next month aku kerja ditempat yg lain... angin baru.. kawan baru... kerja baru...

hieheiheihiheiheihei.... <-- my trade mark... mesti tak leh tinggal setiap post aku... actually aku tak sedar... bini aku la yang cakap.. hiehiehhieie...

template pun cam buruk je ni... aku nak letak yg lain la nnt...

--------------

semalam aku telah dikejutkan suatu yang betul2 diluar jangkaan aku... kes nye begini...



Anak aku sedang main kat tepi mesin basuh... mesin basuh tu pun leh tahan bising la... macam aku letak periuk nasi dalam mesin tu la.... kung kang kung kang kang kang..... nak jadi cite... aku semalam lepak la kat luar main ngan kucing kejap... kucing aku tu aku panggey, Ceng.. nama penuh dollahCeng...

duk tengah2 main ngan kucing.... mesin basuh aku bunyi balik kung kang kung kang..... tak lama kemudian, adalah 2 3 saat... bau busuk tahap haram.... aku ingat bau kucing la... tp bukan.. aku pergi kat mesin basuh... check kot2 ada la tahi aryan ke melekat kat situ ke ape ke....

aku check tak de..... anak aku tanya, "Papa cari pe".... aku jawab la.. "Papa tengah cari punca bau busuk cam tahi mimi ni..." anak aku merengek2... "EEEEeeee... papa ni...."

tak pela... aku duk lepak kejap... main ngan Ceng... mesin basuh tu bunyi lagi.... tapi pendek je bunyi... kung kang... pastu bau cam kerbau... aku pun tanya.. "Mesin basuh ni keluarkan bau ke..? nana mimi ade bau tak...?"

Nana : OOOoo... tadi ade bau.. ingat kan bau stokin....
MiMi : xde pun....
Papa : Pelik la... bau cam tahek pun ade ni.....

setelah aku godek2 mesin ni... aku baru pasan.. mesin ni dah off... suis pun dah tutup.... ape kejadah bunyi tadi tu....

dalam 5 saat selepas aku terdetik pasal suis tu.....

bunyi kuang kang lagi.. tapi kat belakang aku....

Papa : LLLLAAAAAAAaaaaaaaaaaa..... MIMI ke yang kentut........ bau busuk cam tahek Ceng la mimi ni...
Nana : EEEEEeeeee... Nana terbau tahek mimi ke.....

Mimi dengan selambe je dier jawab...

"La... memang mimi kentut tadi... busuk tu sebab mimi kentut... igt kan papa nak cari bau busuk mesin basuh... Lain kali papa tanya la, sape kentut..."

aku jawab balik... "MASALAHNYA kentut mimi macam bunyi mesin basuh... tu papa ingat mesin basuh...."

kitorang gelak hahahahahah..... macam2...


------------------------

bawah ni sedikit perkembangan anak2 aku yg semakin membusar dengan jayanya...








.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

..
.
.
.
.
.
.
.
.
..





No comments:

Post a Comment