Hi semua...
Saya telah berpindah ke Sh4m.org.
Blog ini hanya menjadi sebagai reference sahaja. :)

Tuesday, October 25, 2011

My Exora H-Line

Salam 1 Malaysia... Hari ini hari aku cuti... Time untuk rehat bersama anak boolat aku didepan tv layan back to back CSI... Hari ni agak meletihkan jiwa dan lara raga la jugak... semalam anak aku wat hal plak... ade jiran datang mgadu sebab anak aku wat perangai... adeh la... nak cite banyak kontek bini aku... aku cite memang melalut sampai ke jepung....

pastu dengan renovation rumah ni lagi... pagi2 dah kong kiang kong kiang... malam lagi la... tetamu la... anak pun tak tidor la.... nak susu lagi la.... aku rasa kalau aku macam ni sampai 3 tahun... memang aku kena kencing manis  la... automatically jadi pengguna kencing manis yang tegar...

heuheuhuehuehuheu....


Proton Exora.. sebuah MPV keluaran proton yang terbaru.... aku dah pakai selama 5 bulan dah... Exora CPS 1.6 H-Line. Full spec la.. So sebelum beli tu ada la beberapa tentangan dari manusia2 di keliling aku... antara nya...

"Wei, rugi beli Exora, baik ko beli Grand Livina..."
"Enjin malaysia mane leh pakai.... pakai la Alza.."
"Dengar cite, exora enjin meletop kat highway.."
"Beli la kancil.. wat rugi je"

Aku pun malas nak dengar cakap diorang.. padahal aku dah bgtau ape yg aku nak... last2 aku cakap dengan selambe yo o o je..

"Duit bayar kereta tu duit sape..?" terdiam... pastu kata aku emo plak...

aku naik genting... naik cameron... naik bukit bukau... selamba je.... fuel consumption pun lagi better gen 2 campro 1.6 lama aku...

Sekarang dah pakai 5 bulan ni... dah dua kali pergi servis center.... 1st aku pergi ke service center kat penang... memang macam haram.... ade ke patut oil filter tak tutup rapat... nasib aku perasan...

pastu tak pelah... masalah exora ni yg aku perasan skrg adalah minor2 je la.... antara nya adalah..

1. Bila maintain 120 km/j ada bunyi angin kat pintu driver...
2. Pagi2 bila aku start jalan, bunyi brek ngok ngek ngok ngek.... macam ada itik kat rim kereta aku....
3. Handle pintu driver dah semacam... macam ketat nak tarik.. tak macam pintu lain2... ( pergi service center pun, diorang banyak cakap )


tu je la kot... aku rasa... tapi amat puas hati dengan kualiti proton kali ni...

No comments:

Post a Comment